fbpx
Специални проекти

Колко е важно да си щастлив на работа

26 юни 2023
happy работа

В няколко статии през последния месец ви запознахме с различни аспекти на темата за първата работа при младежите – защо е важно да се започне работа рано, какво трябва да знаем, когато тийнейджърите покрай нас се договарят с първи работодател, какво може да научи човек от първата работа в живота... Всичко това беше обединено в съвместния ни проект с Happy Bar & Grill „HAPPY с първата си работа“. Логично беше последният текст в рамките на кампанията да е посветен на хората от екипа на HAPPY, за да видим кое ги прави истински щастливи и доволни от работата в компанията.


Косара Тодорова

Косара Тодорова започва в Happy през 2009 г. като сервитьорка. След това става заместник-управител, а по-късно и специалист по качеството в дирекция „Авторски контрол“. В момента е експерт „Обучения“ в отдел „Човешки ресурси“ за цялата компания и организира обучения, развиващи потенциала на всички мениджърски нива в йерархията на компанията. В работата си Косара подпомага началното обучение на новопостъпилите служители и следи общото ниво на знания във всички ресторантьорски звена.

Спомняте ли си първия ден в Happy? 

Първият ми ден беше зимата на 2009 г., започнах като сервитьор в ресторант Happy „Света Неделя“. Колективът, който ме посрещна, беше много топъл и приятелски настроен. Запознаха ме с ресторанта и със стандартите за работа. Определено бях впечатлена.

Можете ли да ни опишете един ваш работен ден?

Започва с преглед на имейли и известия. В зависимост от седмичния график на задачите подготвям справки на служителите на обучение или проследявам представянето от ежемесечните тестове, които попълват всички от компанията. Посещавам избран ресторант и подпомагам въвеждането на новите служители, провеждам приятелски разговори с тях, за да оценя мотивацията им за работа. Няколко пъти месечно организирам обучения за хората на мениджърски позиции при нас в цяла България, които са водени както от наши партньори, така и от мен.

Какъв беше най-ценният урок за работата, който успяхте да получите при започването в компанията?

За 14 години компанията ми даде много ценни уроци, но в самото начало научих, че в Happy не съществуват думите „не знам“, „не мога“ и „няма“. 

Ако трябва честно да препоръчате на приятел работа в Happy, как бихте го направили?

Happy е моето второ семейство, колективът е млад и ще срещнеш много приятели. Работим с най-модерните и иновативни уреди и със страхотни професионалисти. Ще има динамика и в никакъв случай няма да скучаеш. Със сигурност ще научиш много и ще се чувстваш добре на работното си място.

Защо работите в компанията през всички тези години?

Happy ми дава сигурност и ми предостави прекрасни възможности за кариерно развитие. Има правила и стандарти и отлична система за управление. Като лидер в ресторантьорския бизнес ми дава самочувствие и възможност да се докосвам до най-модерните иновации в бизнеса. С усмивка, грижа и уважение към клиенти и колеги и спазване на фирмените стандарти работата в Happy e песен. Това е ключът към успеха.


Галин Пенев

Първата работа на Галин в екипа на Happy е като барман. След това става сервитьор в „Капитан Кук“, „Тамбукту“ и Happy Bar & Grill „Орбита“. От 2008 г. е заместник- управител, а година по-късно става управител. От 2017 г. е регионален мениджър на Бургас и управлява два ресторанта.

Спомняте ли си първия ден в Happy? 

Започнах работа в Happy „Моряшки бар“ през 2002 г. като барман. Спомням си, че трябваше да изчакам около един месец, за да се освободи позицията. Първият работен ден дори и преди 20 години протече почти както и в момента, когато при нас започва нов човек. Аз бях много притеснен. Управителят ме запозна с момчето, което ще ме обучава, и така започна моето приключение Happy!

Можете ли да ни опишете един ваш работен ден?

В момента работните ми дни са много добре структурирани, за да мога да бъда максимално ефективен. Имам седмичен график, в който всеки един ден съм в един от двата поверени ми ресторанта. Поставям си точно определени задачи какво трябва да се свърши и на какво трябва да се обърне внимание. Разговарям със служителите и с клиентите, за да имам точна обратна връзка, а с моя екип търсим най-правилните и иновативни методи, за да подобряваме нашата работа и да постигаме максимални резултати.

Какъв беше най-ценният урок за работата, който успяхте да получите при започването в компанията?

Може да е банално, но в повечето случаи това е и най-правилното: КЛИЕНТИТЕ са най-важното нещо в нашия бизнес и всичко, което правим, е насочено към тях.

А ако трябва честно да препоръчате на приятел работа в Happy, как бихте го направили?

Няма нужда да препоръчам. Казвам и той започва. Това, че съм в тази компания повече от 20 години говори само за себе си и няма нужда от допълнителни препоръки.

Защо работите в компанията през всички тези години?

Тя ми дава всичко, от което може да има нужда един млад и амбициозен човек. Среща с много нови и разнообразни хора, възможност за научаване на много неща, придобиване на различни умения, възможност за кариерно развитие.


Емил Емилов

Емил е в Happy от 1999 г., когато започва като заместник-управител. Две години по-късно става управител, а през 2009 г. е заема позицията директор оперативен контрол. От 2011 г. до момента е регионален менджър на Пловдив и управлява пет ресторанта.

Спомняте ли си първия ден в Happy? 

Разбира се. Макар и да беше началото на февруари, през далечната 1999 г. беше слънчево и приятно топло за месеца. Всичко започна от ресторант Happy „Новотел“, който беше първия за Пловдив, отворил само месец по-рано.  Стандартно, получих дрехи от офиса и влизайки към съблекалните, минах през кухнята, откъдето, щом ме видяха колегите, се нададе нещо като „боен вик“ – явно така се посрещаха „новобранците“. 

Преоблякох се и започна моето обучение, което се състоеше от преминаване по всяка една станция в кухнята с отговорника на готвачите (тогава така се викаше на главния готвач). Той ме въведе в естеството на задълженията и познаването на рецептите на теория и практика. Много скоро след като разбраха, че се обучавам за управител, всички рязко промениха държанието си в кухнята и отношението си към „новобранеца“.

Можете ли да ни опишете един ваш работен ден?

Днес, години по-късно, нещата според позицията ми на регионален мениджър стоят далеч по-различно. Отивам в един от ресторантите в региона ми още от мига в който отваря и естествено по традиционен български навик всичко започва с чаша кафе (така го опитвам и се уверявам, че кафето е точно такова какво се очаква, за да задоволи нашите гости). 

Събираме се с екипа ми от регионален готвач и суши майстор и правим разчет на изминалия ден. После планираме деня, както и най-приоритетните задачи, които има като цяло за региона ни. Правим бърза оперативка с управителя в съответния ресторант и стартираме с проверката на начина му на подготовката за деня. Проверява се стоката, която пристига, заготовките, които са останали, разбира се, всички ЧЛ и ЛП и нивата на хигиената на ресторанта. Дават се задачи, които произтичат от проверката и които съответният мениджър записва в плана си, и си поставяме срокове. Това се повтаря във всеки един от ресторантите. 

Разбира се, често имам срещи с различни партньори или техници, доставчици и т.н.  Когато дойде време за обяд, се следи за начина на работа на хората от кухнята, търговската зала, суши станцията, изобщо всяко едно от обслужващите звена в ресторанта. Гледаме как се справят със задълженията си и когато е необходимо, се дава коригираща обратна връзка. Всичко това се случва и следобед и преминава и към вечерята. 

Какъв беше най-ценният урок за работата, който успяхте да получите при започването в компанията?

Много са нещата, които за пръв път срещнах още в началото на работата ми в Happy. Най-интересното беше, че компанията ни явно и категорично имаше далеч по-различна визия за бъдещето си от местата, в които бях работил преди това. 

Може би тук е моментът да спомена, че преди да стартира кариерата ми в Happy, имах възможност да работя като управител в други две различни компании, свързани с ресторантьорство в Пловдив и по южното ни Черноморие. 

В Happy обаче нещата стояха далеч по-различно. Беше като от друг свят още от първият миг, в който излязох в залата, защото още тогава имаше „Стандарт за работа и oбслужване на клиенти“. Най-силното послание беше написано най-отгоре на Стандарта и гласеше: „УСМИВКАТА Е НАЙ-ВАЖНОТО ИЗИСКВАНЕ НА HAPPY“. В онези времена това беше нещо съвсем ново, нещо, което промени мен самия, и то веднага. Това беше моментът, в който разбрах, че тук се създават ценности, които променят средата както отвътре, така и навън, променяйки хората и създавайки нова, различна култура. 

А ако трябва честно да препоръчате на приятел работа в Happy, как бихте го направили?

За да представиш на близък приятел работата в Happy, не е нужно толкова много, защото аз самият нося всичко онова, което Happy създава, възпитава и гради като ценности. Едва ли на хората, които ме познават лично, трябва да обяснявам как и какво носи със себе си искреността; защо това да си честен и отворен към хората, да се опитваш да ги усмихваш и да ги караш да се чувстват щастливи трябва да се промотира. Истинските приятели, а и всички други, на които все пак се налага да обяснявам какво е Happy, мисля, че е достатъчно да знаят само, че в компанията имаме една-единствена цел – да развиваме както уменията на професионално ниво, така и най-вече личностните ни качества, сред които са човешките добродетели и отношението към хората.

Защо работите в компанията през всички тези години?

Мисля, че всичко, разказано от мен, е отговор на този въпрос. Това е моят живот, начинът ми на мислене, мечтите ми се сбъднаха тук, тук ги има. Това да работиш с хора е безценно – дава ти такава сила, с която можеш да се справиш с всичко. Имаш възможност да учиш и да даваш всичко, което знаеш, на другите – има ли по-хубаво от това? Не вярвам. Happy е моето място.


Текстът е създаден с подкрепата на HAPPY и е част от кампанията „HAPPY с първата си работа“.

Кампанията „HAPPY с първата си работа“ цели да информира младите хора (ученици, студенти, току-що завършили) за възможностите за работа в компанията и да ги покани да кандидатсват за различни позиции – барман, сервитьорсушистготвач. Могат да работят и само за летния период, а предишен опит не се изисква. Освен добро заплащане, компанията предлага различни финансови и социални привилегии. 

  • Настаняване или работа в удобна локация до дома
  • Месечни ваучери за храна
  • Платени обучения
  • Бонуси
  • Социален пакет с различни дейности (билети за театрални постановки или концерти, карти за фитнес на преференциални цени, тиймбилдинги, партита и отстъпки при партньори на HAPPY – оптики, магазини за техника, автосервизи и др.).

Стани автор в Майко Мила

В Майко Мила сме отворени за нови гласове, искащи да разкажат своята история. Винаги сме на линия, ако имате желание да ни изпратите текст, с който да се забавляваме или да научим нещо полезно, или да ни споделите нещо важно. Пишете ни на editorial@maikomila.bg.
ИЗПРАТИ НИ МАТЕРИАЛ
Споделете статията
cross