fbpx
Бременност

Наръчник за оцеляване на бременни в летните жеги

6 юли 2024

Лято, парещо слънце, горещ асфалт, няма въздух, няма хладинка, а ти си се издула като балон, глезените са тройни, потиш се на неподозирани места, горда носителка на новия живот, на която не е позволено да изпие дори една студена бира.

Честито! Ти си много бременна и е лято! Парадоксално, но когато събереш две хубави неща като бременността (за някои нейни аспекти може да се поспори колко са хубави) и лятото (то си е чудничко), се получава неочаквано отвратителна комбинация.

Или иначе казано – не е много яко да си бременна в летните жеги. И тук идваме на помощ с няколко съвета как да се изтърколите през горещините и да не се опарите от тях. Черпим ви по един безалкохолен коктейл и ви оставяме да си четете.


Хидратацията е всичко

Пиенето на вода е много важно, знаем си го, но по време на бременността е още по-важно. Гинеколозите съветват бременните жени да изпиват между 8 и 10 чаши вода на ден. А в големите жеги е добре да пиете дори повече. Добра идея е винаги да имате бутилка с вода в себе си и да внимавате с приема на кофеин, защото той води до дехидратация. Може да приемате и напитки с електролити, които хидратират организма по-бързо. Можете да добавите и резенчета лимон или краставица към водата за по-свеж вкус.

Подута до пръсване

Благодарение на всички бонус течности в тялото ви по време на бременността, подуването е почти неизбежно. Но може да стане още по-силно изразено през лятото. Най-често се подуват прасците, глезените и стъпалата. В такива случаи много помага да вдигнете краката си нависоко, както и да раздвижите глезените си с леки въртеливи движения или масаж.

Трябва да избягвате да стоите прави на едно място дълго време и е важно да носите удобни обувки. Свалете и всякакви бижута, които смятате, че могат да започнат да ви стягат. Добър съвет е да намалите приема на сол и да хапвате повече плодове и зеленчуци. И както споменахме по-горе – пийте повече вода. Тя помага да изчистите всички натрупвания в тялото си.

Горещи вълни

Някои жени получават горещи вълни по време на бременността и това се случва дори и през зимните месеци. Това е така, защото имаме повече кръв в тялото си и метаболитните процеси се забързват. А през лятото усещаме горещините още по-силно.

Съветът на специалистите е да избягвате откритите пространства в най-горещите часове, а ако все пак се налага да сте навън, да си носите ветрило или някакво мини вентилаторче и да си правите почивки в помещения с климатик. Хладните душове също помагат много, но трябва да внимавате с водата, която не бива да е прекалено студена.

Друг добър вариант за разхлаждане е плуването. Така съчетавате лека тренировка и раздвижване на тялото с така мечтаното разхлаждане. Добре е да избягвате джакузита и сауни заради горещината.

Пот се лее

Може да се потим доста, докато сме бременни – това е положението. А това потене често води до протриване на кожата и поява на пъпки. Добрата новина е, че може да бъде избегнато в някаква степен – с помощта на леки и удобни дрехи. Обличайте се в светли, свободни дрехи от естествени материи. Така ще избегнете потенето в областта между и под гърдите.

Тотално изтощение

Жегата изморява. А за бременната жена направо може да е съсипваща. Комбинацията от топлина и физическите аспекти на бременността увеличава доста чувството за умора през летните месеци. Ето защо трябва да си почивате без капка угризения. Дремнете си следобед, хапвайте по-малко, но на по-чести интервали, направете леки упражнения или кратка разходка. Доказано е, че умереното движение вдига нивата на енергията.

Внимание, слънце!

През цялата година трябва да използваме слънцезащита, но през летните месеци е задължителна. А ако сте бременна, трябва да бъдете още по-внимателна с излагането на слънце. Хормоните на бременността правят кожата доста по-чувствителна и предразположена към появата на пигментни петна. Препоръката е да използвате слънцезащита със SPF 30 или по-висок фактор. Добре е и да носите шапка, когато сте навън.

Вяра Иванова

Отговорен редактор на Майко Мила

всички статии на автора
Споделете статията
cross