Все повече родители са ужасно притеснени как да натиснат децата, така че да са готови да се справят по-добре в училище. Супер ще е ако могат да вземат първи, втори и трети клас за един месец, за да учат нещо допълнително и по-смислено в ОУ.
Още преди да могат да си напишат фамилията на четим български, ги записваме на немски, а на 6 тръгват на ПМГ уроци в 6 часа сутринта в събота.
Ново проучване обаче показва, че ако искаме децата да се справят добре по математика и други жизненоважни предмети, най-добрият начин е да започнат с една от най-старите и най-прости игри на света – строителните блокчета.
Цитирано от Quartz, изследването, проведено от Purdue University, констатира, че играта с блокчета подобрява математическите умения, както и способността за анализ, планиране и решаване на проблеми.
Изследвани са 59 деца на възраст между 3 и 6 години, от девет предучилищни заведения с различен социален профил. Те участват в 14 групови игри в продължение на 7 седмици, след което специалисти анализират математическата и езиковата им грамотност и други придобити умения.
Защо конструирането подобрява готовността на децата за училище?
Когато децата се вглъбяват в създаването на фигури с блокчета, това им помага да разберат по-лесно концепциите за пространство и физическите свойства на обекта. Тъй като това често е споделена дейност, тя също така дава възможност на децата да практикуват сложни езикови взаимодействия и работа в екип.
Изводът – да успокоим топката и амбициите. И да оставим децата да си построят всичките дворци, бази и участъци, преди да им обясняваме как са родени да покорят света. Но не само това.
Равен старт
Сара Шмит, главен автор на изследването, казва, че екипът ѝ планира да го продължи с по-голям брой деца с цел по-голяма представителност на извадката. Един от основните ѝ мотиви е най-интересният и статистически значим резултат от проучването: играта със строителни блокчета силно влияе на деца с родители, които имат по-ниско образование.
Тези деца са имали силен интерес към играта и са показали по-добри математически умения, както и повече гъвкавост при дейности като разсъждение и анализ от връстниците си.
Това е важно, отбелязват изследователите, защото нивото на образование на родителите често предопределя резултатите на децата в училище. Намирането на правилните регулярни предучилищни занимания би могло да окаже влияние върху готовността на децата за училище и представянето им – независимо от сянката на образователния и социален статус на семейството им.