fbpx
Силата в теб!

Пет прости съвета за борба със стреса

14 октомври 2019

В живота ни все някога се случва да влезем в период, в който известно време се намираме под повишен стрес. Хубавото е, че има какво да направим, за да борим ние него, а не той нас. Нашите хора от Live to Lift излизат на бой със стреса и ни представят пет прости стъпки, които осезаемо ще подобрят физическото и най-вече психическото ни състояние, когато стресът ни е подпукал.


За да се справите с повишения стрес са ви необходими само пет съставки:

  • Магнезий
  • Медитация/ Релаксация
  • Планирани малки закуски
  • Оптимизиране на тренировките
  • Практикуване на благодарност

Заредете се с магнезий!

Нивата на магнезий в нашия организъм влияят директно на това колко силна реакция може да предизвика в нас даден стресор. Колкото по-ниски нива на магнезий имаме, толкова по-лесно е даден стимул да ни изкара извън релси.

От друга страна – процесите, които настъпват в организма при силен и/или продължителен стрес, изчерпват запасите ни на магнезий. 

Вижте как ще ви дойдат 3х500мг след 18:00. Ако сте ок – може да увеличите. Ако започнат признаци на диария – намалете.

Медитирайте!

Мартин Лутър Кинг е бил известен с това, че прекарва поне един час дневно в молитва. Негови са думите: “Днес имам толкова много работа, че ще се наложи да отделя още един час за молитва!” За Мартин Лутър молитвата е била нещо, което изчиства главата му и го зарежда.

Подобни резултати можем да постигнем с целенасочена релаксация за 10 минути веднъж или два пъти дневно. Препоръчваме веднъж сутрин и веднъж вечер, но може и да е само веднъж дневно – вие преценете кога ви идва най-добре. В обедната почивка също е ок.

Планирайте малки закуски!

Когато сме напрегнати, влизаме в състояние на оцеляване и въпреки че животът ни не е заплашен, се опитваме да… оцелеем. В подобни моменти или забравяме да ядем и от това страда тялото ни и оттам – дългосрочно и психиката, или правим възможно най-лошите избори за храна и от това средносрочно и дългосрочно страда тялото ни, а оттам и психиката. 

Забелязвате ли дяволския кръг, който се оформя тук? За да го преборите – дръжте винаги под ръка:
– един-два вида пресен зеленчук
– един-два вида сурови ядки
– някаква форма на протеин (домашно сухо филе или суджук)

Към тези храни лесно може да посегнете и лесно можете да разпределите в две-три дози и да ги вземете с вас за през деня.

Оптимизирайте тренировките си!

Ако сме натоварени само в главата, но тялото ни има енергия – една хубава тренировка ще ни помогне да си изчистим главата, да разпуснем и да можем да видим нещата ясно.

Ако обаче поради огромното психическо напрежение и в тялото не е останала енергия, то тогава не е особено препоръчително да се пънем особено. В подобен случай е доста по-препоръчително само да се разтегнем, да се размачкаме с фоумролер и евентуално да направим малко ставна гимнастика. Това ще ни помогне да изчистим главата и няма да натоварваме допълнително и без това изтощеното тяло. А ето тук ви разказахме как се тренира, когато не ни е до тренировки.

Бъдете благодарни!

Когато сме стресирани, по-скоро сме склонни да се съсредоточаваме върху проблемите, а не върху решението. Склонни сме да се фиксираме върху негативното и да забравяме за всичко позитивно, което все пак се случва в живота ни.

Има много лесен начин да обърнем този процес – благодарността! Всекидневно ни се случват хубави неща, които или приемаме за даденост, или пропускаме, когато сме напрегнати. Когато изчезнат обаче, усещаме болезнено липсата им. 

Ето някои поводи да чувствате благодарност:

  • покрив над главата си
  • легло
  • достъп до чиста вода
  • чиста храна всеки ден
  • интернет
  • приятели
  • … и още много, много хубави неща, които просто не отчитаме.

Вземете си тетрадка и я използвайте само за това. Всяка вечер преди лягане напишете три, само три неща, за които сте благодарни и си легнете да спите. 

Съветите са прости, но ще е нужно да вложите мисъл и усилие, за да ги реализирате. Времето, което ще се наложи да инвестирате сумарно не надвишава 30-35 минути: 10-20 минути медитация, 5 минути за благодарност, 5 минути за планиране и порциониране на закуските, под 5 минути прием на магнезий и планиране на тренировка общо. За сметка на това енергията, която ще ви се възвърне надвишава поне десетократно енергията, която сте инвестирали.

Успех и нека силата бъде с вас!

Стани автор в Майко Мила

В Майко Мила сме отворени за нови гласове, искащи да разкажат своята история. Винаги сме на линия, ако имате желание да ни изпратите текст, с който да се забавляваме или да научим нещо полезно, или да ни споделите нещо важно. Пишете ни на editorial@maikomila.bg.
ИЗПРАТИ НИ МАТЕРИАЛ
Споделете статията
cross