С известно закъснение разбирам, че Министерството на образованието са подготвили какво?
ПОМАГАЛО ЗА РОДИТЕЛИ, КОЕТО ДА НИ ПОМАГА В ДИГИТАЛНОТО ОБРАЗОВАНИЕ.
Скъпи приятели, според скромните ми сметки до тоя момент съм купила къмто 270 до 320 помагала за всички етапи на образование без ясления.
Виждала съм всякакви, особено такива, дето не пасват на стандартната подвързия с малко и ме карат да ги удрям с всичка сила в стената, защото някой оригинален дизайнер е решил да внесе малко чики-рики в живота ми.
Търсила съм също помагала, защото то не е да влезете у книжарницата и да се изокате "Дайте помагало за математиката на детето”. То е важно на кое издателство е. Другите помагала не стават. Те са с друга математика – клингонска.
После тия помагала децата ги мъкнат, па ги забравят, па купуваме наново.
Но дори с богатия си опит с помагалата, не бях подготвена за тоя ход на министерството. ПОМАГАЛО ЗА РОДИТЕЛИ.
Министърът вика, че било отнело повече време, отколкото си мислели, да го направят. Викам си на акъла "Да ви беше отнело сто години, ега да не сме живи дотогава!!!"
Уви, доживях... ИМА ПОМАГАЛО И ЗА МЕН, ВСЕЛЕНАТА ДА ВИ НАКАЖЕ!!
Диментори...
Единственото хубаво на ПОМАГАЛОТО ЗА РОДИТЕЛИ е, че още не съм го виждала и мога да фантазирам и сублимирам какво ли ще е.
Задача 1 в учебник: "Дванайсет кокошки и осем таралежа отишли на рожден ден на змията. Колко крака имало на рождения ден?"
Помагало, Съвети за родителя към задача 1:
"Не се напрягайте, останете спокойни, ако не можете да сметнете краката. Те са 56. Нарисувайте таралеж и кокошка на детето и подчертайте краката. Не рисувайте всички таралежи, това ще отнеме много време. Таралежът има 4 крака, а кокошката – 2.”
А може и да е общо помагало с насоки по принцип:
1. Не удряйте детето и не му казвайте, че е тъпо като баща си.
2. Не плачете пред детето, то не трябва да разбира, че сте слаби и уязвими. Децата атакуват в такива случаи безмилостно.
3. Сложете си уиски в чая. Ако сте от по-бедно семейство – сложете ракия.
4. Знаем, че имате работа, но кое е по-важно? Да има какво да ядете или детето да знае какви въглища има в Рило-Родопския масив?
Същите могат да бъдат разширени доволно и направени още по-полезни, както предлага Владислав Георгиев:
5. Ставайте преди детето си. Винаги могат да ви изненадат с тест в първия час.
6. Когато преподавателят сбърка, не се включвайте, за да му обясните по какво имате две висши.
7. Не изпадайте в истерия, когато детето се окаже без домашно, а ви е казало, че всичко е готово.
8. Ако нямате шестица на теста, който вие сте решили, не обяснявайте на учителя колко е тъп учебникът и как той нищо не разбира.
9. Мента, глог и валериан може да се пие и сутрин, ако от алкохола ви избива на агресия.
10. Централата на МОН е на този адрес: бул. "Княз Дондуков" 2A. Тел. за граждани: 0800 16 111. Всички имаме какво да им кажем.
Съветите за родители, които би могло да включва помагалото, продължава и Александра Асенова:
11. Ако след 10-ото (с думи: десетото) обяснение детето продължава да не разбира защо змията е поканила само 12 двукраки кокошки и 8 четирикраки таралежа на рождения си ден (тая змия няма ли други приятелки змии, под ягодите?!), не го наричайте малоумно, слабоумно (и/или други производни) и не го питайте: “ТИ ИЗОБЩО МИСЛИШ ЛИ, БЕ?!”
12. Ако помагалото е над 200 страници и/или с твърди корици и/или гланцирана хартия, не го хвърляйте по детето.
13. Ако детето ви плаче и помагалото не събира характеристиките, описани в горния параграф, не позволявайте сълзите да го достигнат – страниците може да се нагънат, а все пак пари сте давали.
14. Ако сте традиционалисти и предпочитате чай с ром и/или коняк, сипете и на детето си – не бъдете скръндзи, математиката е трудна за понасяне без подходящата отвара за бистрота на ума.
Ваня Ангелова съвсем резонно отбелязва, че не може да има само едно помагало: “Не съм съгласна да произведат само едно помагало. Другите издателства ще се сърдят. Освен това трябва да има плурализъм. Ние демокрация ли сме или какво?!”
Същият въпрос поставя и Мануела Манолова: “Е как само ЕДНО помагало за родители? То универсално за всеки клас ли ще е???”
А Маргарита Ив. Желязкова добавя: “С трепет очаквам помагалото за използване на помагала”.
Изобщо това помагало ще е едно много полезно и също толкова навременно пособие с разнопосочни и всеобхватни характеристики. Или както Мила Генчева предполага: “Подозирам, че това помагало ще го ползвам като превенция на бременност. Едва ли след сблъсъка си с него ще искам да произведа клетник, който ще бъде принудително поверен на такваз институция”.