fbpx
Силата в теб!

Истините за целулита (колкото и да са неприятни)

8 юли 2019

Този проект се реализира благодарение на нашия страхотен партньор минерална вода БАНКЯ, който се включи с готовност в инициативата ни, тъй като екипът зад марката също вярва в това, че жените трябва да са силни, за да са щастливи и да живеят пълноценно. БАНКЯ ще бъде до нас през целия период на проекта и ще се грижи за това да сме добре хидратирани по време на тренировки и всякакви спортни активности. Заедно ще ви разкажем много любопитни факти за водата – колко да пием на ден, за какви процеси в тялото ни отговаря , защо е важна за здравето, за красотата и дори за доброто ни настроение. А също така, както ще разберете по-надолу - и за това да направим целулита по-невидим.

*************************

Нека почнем открито и директно, защото така е най-добре да се започва.

Има два вида целулит:
такъв, който се вижда, и такъв, който не се вижда, но го имаш.

Ако си мислите, че имате нужда да се отървете от целулита, всъщност имате нужда от приятен човек до себе си и страхотни приятели, с които да общувате пълноценно и да преживявате забавни моменти.


За да разберем дали целулитът е градска легенда е или е неоспорим факт, ще ви представим няколко обективни факта относно целулита и как (без пари) да знаем какво да направим с него.

Думата „целулит“ за първи път се използва през 1920 в реклама на СПА процедури. Започва да набира популярност през 1960 покрай списание Vogue!, където се обръща внимание на целулита като “нещо грозно” и от което “жените трябва да се отърват”.

Какво представлява целулитът (понеже доста хора всъщност не знаят)

Целулитът са “дупки” и неравности по кожата, най-вече по бедрата, задните части и корема, и най-вече при жените. Това е. Според различни проучвания се среща при 80-90% от жените и 10% от мъжете - основно поради факта, че при мъжете съединителната тъкан е структурирана по-различно от жените - те имат по-дебела кожа и складират повече мазнините висцерално (между органите).

Повечето хора си представят, че мастните клетки просто са набухани под кожата и между органите, и си стоят там, за да показват колко сме дебели. Не е така. Условно можем да кажем, че мастните клетки са натъпкани в “кутийки” от съединителна тъкан. Представете си пчелна пита. Разликата между мъжете и жените е, че при жените “кутийките” са доста по-големи, а при мъжете – по-малки. Дори да им се появи целулит, мъжете имат по-дебела кожа и шансът да си проличи е доста по-нисък.

Всъщност проблем с целулитът е точно НИКАКЪВ! Няма мерило за целулит . Ако се вижда – значи имаш. Ако не се вижда – значи имаш, но не се вижда.

Има много терапии за премахване на целулит – не помагат ли?


Помагат, разбира се. От тях сваляш стабилно от съдържанието на портмонето.

Wanner и колеги изследват най-широко разпространените методи за “премахване на целулит” и установяват, че повечето терапии не дават никакъв резултат, а при тези, които дават, резултатът е слабо до умерено забележим и се губи твърде бързо.

Обективните факти относно целулита са, че колкото повече мазнини имате, толкова повече ще ви личи целулитът. Колкото по-немощни, неразвити и нетонизирани мускули имате – толкова повече ще ви личи целулитът.

Мускулите придават приятната заоблена форма на различните части на тялото, опъват кожата и прилежащата ѝ съединителна тъкан и … “изравняват” дупките. Съответно колкото повече мазнини имаме, толкова повече материал имаме да стои “на дупки”. Колкото по-малко мазнини имаме, толкова по-малко мастна тъкан имаме, която да “седи на дупки”.

При различните хора има известни разлики в “здравината” и в структурата на съединителната тъкан и има изследвания, че съществува генетична предразположеност някои хора да развият целулит.

Изследванията обаче показват, че редовната физическа активност и адекватното хранене неутрализират тази предразположеност.

Истината за целулита е, че:

  • структурата на мастната тъкан е неравномерна! Важи за всички!
  • колкото по-често правите гладуващи диети, толкова по-голям е шансът за повече неравномерност
  • колкото повече мазнини имате – толкова повече ще личи неравномерността
  • колкото повече и по-стегнати мускули имате – толкова ПО-МАЛКО ще личат наравностите
  • ако пиете достатъчно вода, е доста по-вероятно да имате по хубава и по-равна кожа
  • дори да сте генетично предразположени – тренировките и умното хранене помагат

Започнете да тренирате с тежести. Качете малко сила и малко мускули. Хранете се умно. Не гладувайте! Свалете мазнини с подходящо хранене! Пийте достатъчно вода!

Когато няма стимул и градивен материал да поддържа активните тъкани (най-вече мускулите) – т.е. тези тъкани, които изразходват най-много енергия в организма, тялото започва полека-лека да ги катаболизира – т.е. да ги разгражда.

Когато изядем част от тъканите, които изразходват най-много енергия, енергийните нужди на тялото намаляват, за да поддържа своите процеси – т.е., пада енергията, която изразходваме в покой или с други думи – “забавя ни се метаболизмът”.

Това, което се увеличава много, когато гладуваме, е гладът и още повече желанието за junk. В този момент е супер лесно да качим мазнини, защото се поглеждаме в огледалото и установяваме, че сме по-увиснали и по-отпуснати отпреди. Решаваме отново да “минем на диета” и … повтаряме цикъла, в който губим още мускули и качваме още мазнини.

Краткосрочно достигаме до skinny-fat фигурата. Дългосрочно крачим смело към откровено obesity (затлъстяване). Това значи да имаш нормално тегло или дори да се водиш слабичка (слабичък), да изглеждаш нормално (или добре) в дрехи и да изглеждаш мек/а и отпуснат/а без дрехи.

Ето как мускулите може да са в полза на жените:

  • мускулите придават приятните извивки на тялото
  • мускулите са тези, които стоят тонизирани и ни правят да изглеждаме “стегнати” (мазнините не могат да се “стегнат”)
  • мускулите са тъканите, които горят най-много калории не само по време на физическа активност, но и в покой
  • като имаме повече мускули, е по-трудно да качим мазнини
  • като имаме повече мускули, е по-лесно да свалим мазнини
  • като имаме повече мускули, имаме много по-висок тонус и сме много по-жизнени и енергични
  • като имаме повече мускули, имунната ни система работи по-добре

    Ако имате много мазнини и почти никакви мускули, мазнините трябва да бъдат използвани за енергия, да бъдат изгорени.

    Мускулите са пещи за мазнини. Ако нямате, трябва да качите мускули.

    Първо, ще трябва да изградите мускулна тъкан. Това ще отнеме време. Може да качите размери. Осъзнайте това и бъдете постоянни.

    Като качите мускули, ще ви бъде много по-лесно да свалите мазнини. Оттам ще свалите размери, но вече ще сте изградили приятните извивки и стегнатите мускули, които изглеждат добре. Пък ако все още смятате, че сте прекалено мускулеста – винаги може да свалите мускули с глад и кардио.

    Но да се върнем на качването на мускули за сваляне на мазнини – дайте си сметка, ако сте инвестирали 10 години, за да сваляте мускули и да качвате мазнини, нереалистично е да очаквате впечатляващи резултати за 3-4 месеца.

    Рим не е бил построен за един ден, а даже и от време на време е бил разрушаван.

    Успех!

Стани автор в Майко Мила

В Майко Мила сме отворени за нови гласове, искащи да разкажат своята история. Винаги сме на линия, ако имате желание да ни изпратите текст, с който да се забавляваме или да научим нещо полезно, или да ни споделите нещо важно. Пишете ни на editorial@maikomila.bg.
ИЗПРАТИ НИ МАТЕРИАЛ
Споделете статията
made by cog + weband
cross