fbpx
Жените могат всичко

Бързооборотно живеене и бизнес в извънредно положение

24 април 2020

Мирослава е от жените, които живеят и работят на бързи обороти и, както казва сама, няма време даже да се разболее. Тя е директор Маркетинг и реклама във Фантастико и работният ѝ ден никога не е под 12 часа. В допълнение към това си има и тийнове вкъщи и извънредно положение на работа, което в случая на търговските вериги си е извънредно положение в извънредното положение. Днес в "Жените могат всичко" ви представяме Мирослава Георгиева.


Мирослава, разкажете ни за работата си с няколко думи, както бихте го направила при запознанство с дете?
На децата обикновено обяснявам, че се грижа за това мама и тати да разберат как работят супермаркети Фантастико, колко са, къде са, какви храни има вътре, какво им предлагаме тази седмица да си купят за по-малко парички, показвам билборди, брошури, сайтове, реклами и обяснявам, че правя такива неща, но свързани с Фантастико. 

Какви промени настъпиха във вашата бизнес сфера и по какъв начин ще повлияят на иначе прозаичното ходене до магазина в бъдеще?
Всички сме „засегнати“ от създалата се ситуация и то по начин, който е необичаен и нов. Човек трябва да е работил в сектора на бързооборотните стоки, за да усети ритъма на този сектор, който определено не е за всеки. Движиш се с такава скорост, че понякога не разбираш как ти е минал животът, но точно тази динамика, в ситуация като днешната, те спасява.

Нямаш време да мислиш, да изпадаш в притеснения, с две думи - нямаш време да се разболееш. Ние продължаваме да се движим на бързи обороти, но с доста допълнителни екстри. Това, което е ново за нас, е, че преди отговаряхме за качеството и избора на продуктите, за начина на обслужване и разнообразието от услуги, които предлагаме.

Вече, освен за тези неща, отговаряме за изпълнението и контрола на заповеди и постановления,  за безопасността на клиентите, за техните страхове и т.н. При нас идват всякакви хора и ние трябва да намерим симбиозата, в която всички да се почувстват добре и да се приберат спокойни и удовлетворени у дома. 

Тук искам да кажа „Благодаря“  на всички мои колеги, които работят в супермаркетите ни и всекидневно се грижат всеки един от нас да бъде качествено и безопасно обслужен. 

Как ви се сториха предложените мерки за подпомагане на регионални производители в частта със задължителното предлагане на тяхната продукция във веригите магазини? 
Мерките преминаха през определен етап на промяна и дискусия и в крайна сметка, поне официално, се получи един приемлив финал за всички.

Аз, разбира се, мога да коментирам само компанията, в която работя. За нас това не е нещо ново. Ние сме българска семейна компания и винаги сме работили и ще продължаваме да работим основно с български производители и дистрибутори. Начинът ни на работа позволява да работим и с по-малки ферми и компании, винаги сме го правили.

Разбира се, те трябва да отговарят на конкретни критерии за качество, защото, продавайки определен продукт при нас, клиентите ни очакват да сме си свършили работата и той да е качествен, пресен и на добра цена. Ние ще подкрепим родните производители не само като изложим продукцията им, но и маркетингово, чрез каналите ни за комуникация, но нека не забравяме, че това е процес, в който не сме единственият участник и българският потребител също трябва да даде своя принос, като купува родни стоки.

Кутиите с коледни играчки от ОЛЕ МАЛЕ във Фантастико

Невинаги е необходима държавна регулация, за да помагаш и да си полезен, и Фантастико го доказва, съдейки дори по нашето партньорство с вас и подкрепата ви за инициативата на Оле Мале. Защо една такава сериозна верига решава да помага и какви са инициативите, зад които заставате?
Би било жалко да разчитаме на държавна регулация, за да подкрепим човек или бизнес в нужда. Разбира се, има хора, на които им трябват такива регулации, но ние искрено вярваме и се стремим да не сме от тях. 

Нашият сектор е част от всекидневните мисли, планове и движение на хората и по някакъв начин, разбира се профилирано, действаме като „информационна медия“. Може да развием и наложим някой продукт или услуга на пазара, но може и да запознаем клиентите ни с определена социална кауза и да ги направим съпричастни към нея, да им помогнем да се почувстват малко по-благородни.

Отчитайки мащаба, който имаме, все пак през нас минават средно 100 000 клиенти дневно, ние осъзнахме, че през малкото може да постигнем много и нашите кампании заработиха като „дарителска платформа“. Благодарим на всички наши клиенти, които подкрепиха кампанията ни с „Оле Мале“, на всички, които даряваха своя един лев за каузата. Знаем, че сме на правилния път, защото с всяка следваща инициатива заедно постигаме все по-добри резултати и по-позитивен отзвук. Това е и нашата мотивация. Когато си „голям“, си по-видим и това те кара да си по-отговорен.  

Кампанията „Моята майка е супер герой“ грабна първа награда в категорията „Маркетинг с кауза“ на годишните награди на Българския форум на бизнес лидерите! „Фантастико“ е първата голяма търговска верига, която започва да продава изделия, изработени от майки на деца с увреждания. 

Как се справяте с предизвикателствата на живота по време на пандемия?
Предизвикателства има и в личен, и в професионален план. В офиса сме разделени на екипи 2 на 2. И когато съм хоум офис вкъщи, определено имаме нужда от „напасване“. Децата не са свикнали да си стоя у дома.

Обикновено отсъствам около 12 часа, а и те са в готината тийн възраст, така че предпочитам смяната в офиса. От друга стана, ми е мъчно за тях. Това са млади хора, кипящи от енергия, и това затваряне и висене вкъщи със седмици определено ги изнервя.

В професионален план това е обстановка, с която никой няма опит, и е ясно, че се учим в движение. Опитваме се да бъдем адекватни и смятам, че засега се справяме много добре, както в търговски, така и в социално-отговорен аспект.

А намирате ли си време за почивка и как изглежда в момента тя?
Честно да си призная, не намирам, но, ако случайно успея, тя е само една – КНИГА. Непрекъснато сме на телефон или компютър, слушаме новини, информираме се за другите пазари, следим заповеди, предписания, инструкции, взимаме мерки, публикуваме статии, отговаряме на медии или клиенти, инструктираме супермаркетите, имаме и стандартна текуща работа, която не е малко и, ако успея да спра, единственото, което искам, е да се потопя в света на някоя книга и да остана колкото се може по-дълго там. 

На какво успявате да се зарадвате в последно време?
Аз винаги съм била и съм оптимист, но сега ще прозвуча като онзи виц, в който песимистът казал: “От това по-лошо не може“, а оптимистът отвърнал: „Може, може“.  В този ред на мисли смятам, че тежкото тепърва предстои и се опитвам да се насладя на “спокойствието“ на тези дни.

Вдъхновявам се от това, че много от нас ще преминат през някакъв катарзис, ще се събудят и подредят живота и приоритетите си по друг начин. Изолацията, страхът да не загубиш собствения си живот или този на някой близък винаги водят до екзистенциални въпроси и по някакъв начин те променя.

Бяхме се превърнали в консуматорски зомбита, неоценяващи нищо и никого около себе си, и вярвам, че ще има някакъв процент от населението, което ще се пробуди. Това ме радва и вдъхновява.

Вярвам че ситуацията, в която сме поставени, ще ни направи по-мъдри и ангажирани един към друг. За много хора е добре да разберат, че не са безсмъртни. Убедена съм, че социалните ни кампании ще бъдат още по-успешни занапред. 

Позволявате ли си да мислите как ще излезем от всичко това; какви ще сме от другата страна на пандемията?
Да, интересно ми е как ще излезем. Ясно е, че ни очаква криза, че всички ще обеднеем и предстоят тежки години, но това, което ми е интересно, е колко ще се променим самите ние, колко тази изолация ще ни помогне да се осъзнаем и ще ни научи да се грижим един за друг, дали ще станем отговорни към обществото и планетата, в която живеем.

В професионален план вярвам, че нещата ще ни се получат още по-добре. Във време на изпитание се вижда прекрасно „колко струваш“ и аз съм изключително горда с компанията, в която работя. И в професионален, и в социален план реагирахме много адекватно и смятам, че хората го оценяват.

Стани автор в Майко Мила

В Майко Мила сме отворени за нови гласове, искащи да разкажат своята история. Винаги сме на линия, ако имате желание да ни изпратите текст, с който да се забавляваме или да научим нещо полезно, или да ни споделите нещо важно. Пишете ни на editorial@maikomila.bg.
ИЗПРАТИ НИ МАТЕРИАЛ
Споделете статията
Етикети
cross